Авторизация

 
  •  Причиной смертельной перестрелки в Днепре назвали "экономические интересы" 
  •  Сeпаратисты сбили беспилотник OБСE в райoнe Дoнeцкoй фильтровальной станции 
  •  Донецк и Авдеевка oстались без воды 
  •  Бoeвики oбстрeливали украинскиe пoзиции из «Градов» и минометов 

Свобода слова не освобождает от ответственности за пропаганду насилия

После того как Президент и Рада национальной безопасности и обороны закрыли телеканалы, в средствах массовой информации заговорили о том, что подобные прецеденты в мире уже были. Европейский суд по правам человека рассматривал дело вещателя, обвиненного в пропаганде. Впрочем, точек соприкосновения между украинской историей и датской фактически нет.



Поступове перекриття
У 2004 році датська рада з питань радіо та телемовлення видала телекомпанії Roj TV ліцензію на мовлення на території Європейського Союзу. Особливістю телеканалу було те, що його мовою була курдська. Після двох років роботи урядові органи Туреччини подали скаргу до датського ліцензійного органу. Вони скаржилися, що на телеканалі активно підтримують Робітничу партію Курдистану, яка визнана, у тому числі в Європейському Союзі, терористичною організацією. Проте в датській раді не побачили розпалювання ворожнечі, а тому в задоволенні скарги відмовили.
Згодом за справу взялася Німеччина та заборонила каналу Mesopotamia Broadcast провадити через компанію Roj TV будь-яку діяльність на своїй території. Влада ФРН уважала, що програми, які транслювали на цьому телеканалі, суперечать принципам міжнародного взаєморозуміння, про які згадується в конституційному праві Німеччини.
Справа відразу потрапила до Федерального конституційного суду. Після ознайомлення з окремим уривками програм суд дійшов висновку, що телеканал був явно упередженим у своєму ставленні до РПК. А висловлювання та тези містили мілітаристські й насильницькі меседжі. Ведучі програм намагалися виправдати військову боротьбу РПК. Повідомляючи про конфлікт, журналісти були упередженими, підтримували створення курдських загонів, терористичних атак. Також вони пропагували культ героїв РПК. Тож у питанні розпалювання ворожнечі між людьми турецького та курдського походження, які проживали на території Німеччини, телеканал Mesopotamia Broadcast відіграв значну роль.
На такі спроби його прикрити телеканал відповідав, що лише компетентний орган країни, в якій видана ліцензія, має право розв’язувати такі питання.
Рішення у спорі попередньо виніс Суд ЄС. Там передусім узялися встановлювати, чи дійсно редакційна політика була небезпечною. У своєму рішенні судді констатували порушення принципів міжнародного взаєморозуміння. Нехтування ними та контекст мовлення телеканалу не перешкоджає державі-члену вживати заходів проти мовлення компанії, заснованої в іншій країні ЄС.
Отож заборона трансляції інформаційного продукту на території ФРН стала першим дзвіночком для медіахолдингу.
Прямі заклики
Після того як мовлення Mesopotamia Broadcast було припинено на території сусідньої країни, датські суди й собі почали розгляд питання ануляції ліцензій.
Справу слухали по суті. Датська розвідка разом із центром протидії тероризму надала бухгалтерські звіти телеканалу, з яких випливало, що фінансування мовника здійснювала саме РПК. Також під час судового засідання було дослідженого близько 15 год. контенту. Після перегляду всіх програм і дослідження доказів суд остаточно з’ясував, що телеканал фінансувала терористична організація. Усі програми мовника були спрямовані на розпалювання ворожнечі між турками та курдами.
Журналісти прямо закликали вступати до лав партії та створювали сюжети про геройські смерті її членів, розповідали про їхніх убивць. Саме в цих діях суди вбачали пропаганду. У своїх рішеннях судді посилалися на численні порушення Міжнародної конвенції про боротьбу з фінансуванням тероризму. У всіх наступних інстанціях рішення першої підтримали. Суди прийшли до висновку, що право на свободу слова, яке захищає конвенція, не може бути підставою для звільнення від відповідальності за пропаганду насильства.
Усупереч цінностям
У Страсбурзі телеканал посилався на порушення стст.10 і 17 Конвенції про захист права людини і основоположних свобод. У своїй діяльності він не вбачав пропаганди, а підтримку РПК відкидав. Урядовців ж посилалися на висновки та рішення датської Феміди та Суду ЄС.
Особливу увагу ЄСПЛ звернув на те, що датські суди визнали компанію-заявницю винною в тероризмі, пропаганді, розпалюванні ворожнечі. До того ж сама РПК була в списку терористичних організацій, які діяли на територіях ЄС, Канади та США.
Суд надав дуже вагомого значення тому факту, що в ході слідства в Данії було встановлено однобоке висвітлення подій та підбурювання до участі в бойових діях, заохочення допомоги та приєднання до партизанів РПК, зображення загиблих бойовиків як героїв. Окрім того, у Страсбурзі наголосили, що суд Данії встановив факт фінансування телеканалу з боку РПК.
Підбиваючи підсумки, ЄСПЛ зазначив, що, по-перше, програми дійсно підбурювали до насильства та пропагували терористичну діяльність. По-друге, такі позиції поширювалися на велику аудиторію, оскільки телеканал мав свої ліцензійні частоти для мовлення. По-третє, ситуація перегукується із сучасним завдання європейського співтовариства — запобігати тероризму та пропаганді насильства. Відповідно, компанія-заявник не може розраховувати на захист, передбачений у ст.10 конвенції.
Суд дійшов висновку, що компанія намагалася відхилити ст.10 конвенції від її істинної мети та використати це право всупереч цінностям конвенції. Тому з огляду на заборону зловживання правами телекомпанії відмовили в захисті за цією статтею.
В Євросуді вирішили, що скарга несумісна з положеннями конвенції, явно необґрунтована та є зловживанням правом на подання заяви. Рішенням від 17.04.2018 у справі ,%22itemid%22:[%22001-183289%22]}]«ROJ TV A/S against Denmark» ту скаргу судді одноголосно визнали неприйнятною.
P.S. Отже, на відміну від підстав для закриття трьох українських телеканалів, у даній справі останнє слово було за судами різних країн. Крім того, вагому роль відігравав і той факт, що РПК офіційно визнана в низці країн терористичною організацією.https://zib.com.ua/












Свобода слова не освобождает от ответственности за пропаганду насилия



Першими на пропаганду телеканалу поскаржилися турки, які вийшли на протести проти мовлення ROJ TV в Данії.





























Материалы по теме







04.02.2021





Чем наступление на свободу слова грозит правосудию?


в„–6 (1512), 06.02—12.02.2021





Можно ли обязать юрфирму удалить с сайта хороший отзыв клиента


в„–45 (1499), 07.11—13.11.2020





Facebook запретил отрицание холокоста


14.10.2020





Право критиковать закон и проводить митинг: позиция ЕСПЧ


13.10.2020





В ВР предлагают установить уголовную ответственность за отрицание агрессии РФ


05.10.2020





Владелица бренда нижнего белья требует доступа в клуб джентельменов


в„–38 (1492), 19.09—25.09.2020





За неправильный ответ на вопрос «чей Крым» предлагают сажать — проект


в„–33-34 (1487-1488), 15.08—24.08.2020





Какие доказательства необходимы для судебной защиты от информационной грязи


в„–31 (1485), 01.08—07.08.2020





Адвокат, которого лишили лицензии за критику судебной власти, получил 18 тыс. евро компенсации


02.07.2020





Уголовное преследование за национальные традиции: решение ЕСПЧ


01.07.2020





ЕСПЧ указал условия отмены аккредитации журналистов в парламенте


24.06.2020





Свобода выражения мнения в практике ЕСПЧ (документ)


13.05.2020





Протестовать ближе 50 м до суда запретят – проект


в„–14 (1468), 11.04—17.04.2020





Появился перевод пособия ЕСПЧ о свободе собраний и объединений


18.12.2019





Где граница между соблюдением прав человека и посягательством на свободу слова?


в„–46 (1448), 23.11—29.11.2019





Судебные репортеры призывают коллег не прибегать к медиа-киллерству


18.10.2019





ЕСПЧ предоставил журналистам право провоцировать политиков


в„–39 (1441), 05.10—11.10.2019





ЕСПЧ: отрицание Холокоста - не свобода слова, а злоупотребление правом


10.10.2019





Свобода выражения мнения охватывает враждебную пропаганду, - решение ЕСПЧ


30.07.2019





Загрузить больше публикаций









Комментарии





К статье не оставили пока что ни одного комментария. Напишите свой —





















[url=http://zib.com.ua/ru/comments/146682.html]Читать все




































































[url=http://zib.com.ua/ru/print/146682.html]
[url=#][/url]
ЧИТАЙТЕ ТАКЖЕ:
Оставить комментарий
Видео дня
Календарь публикаций
«    Август 2022    »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031